Subject: FW: EK avas ISFi taotlusvooru "Common Operational Partnership projects to prevent and fight against migrant smuggling with competent authorities of third countries"
From: "Justiitsministeerium"
To: "Justiitsministeerium"
Date: Tue, 4 Jun 2024 15:25:59 +0300

From: Ülle Leht <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Friday, May 10, 2024 5:26 PM
To: Joosep Kaasik <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; SIM JUPO
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; kapo.info
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >; Kristiina Karula
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Resta Lember <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>; Jaanika Heidmets <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Anu Leps <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Kairi Sirkel <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Annika Leevand <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >; Reijo Valgjärv
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Riigikohus Info mail <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
Prokuratuurid info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Krista Aas <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >;
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Subject: EK avas ISFi taotlusvooru "Common Operational Partnership
projects to prevent and fight against migrant smuggling with competent
authorities of third countries"

Tere!

Euroopa Komisjon avas Sisejulgeolekufondi (ISF) taotlusvooru „Common
Operational Partnership projects to prevent and fight against migrant
smuggling with competent authorities of third countries“.

Rahastatakse projekte, mille eesmärgiks on tõhustada migrantide
smuugeldamise ennetamist ja selle vastu võitlemist. Projektid peavad
toetama osalevate EL liikmesriikide ja kolmandate riikide
õiguskaitseasutuste, õigusasutuste ja muude asjaomaste teenistuste
operatiivkoostööd, kaasates potentsiaalselt asjaomaseid rahvusvahelisi
organisatsioone ning justiits- ja siseküsimustega tegelevaid asutusi.

Projekt peab keskenduma vähemalt ühele järgmistest prioriteetidest:

*	Operatiivkoostöö tugevdamine, sh luua või tugevdada uurijate ja
kohtunike meeskondi, toetada vastastikku käimasolevaid uurimisi;
*	Suutlikkuse suurendamine, sh mentorlus, mestimine, koolitus -
koostöös CEPOLiga kolmandate riikide pädevatele asutustele;
*	Heade tavade jagamine tõhusamaks ametkondade- ja/või
ministeeriumidevahelist koostööd;
*	Koordineerimine ja vastastikune täiendavus käimasolevate ühise
tegevuspartnerluse projektidega, sh projektidega, mida rahastatakse EL
välisvahenditest;
*	Koostöö ning operatiiv- ja strateegilise teabe vahetamine ühises
operatiivpartnerluse projektis osalejate ning liikmesriikide
kontaktametnike, EL ametite, Euroopa rände kontaktametnike ja / või muude
EL asutuste kontaktametnike ja/või Eurojusti kontaktametnike vahel;
*	Tagada seos EMPACTiga, eelkõige rändega seotud salakaubavedu
käsitleva tegevuskavaga ja/või inimkaubanduse vastase tegevuskavaga ning
tagada vastastikune täiendavus olemasolevate algatustega. Koostöö ja
operatiivteabe vahetamine peab toimuma Europoli, Frontexi ja Eurojustiga,
kui see on asjakohane;
*	Kuna migrantide smuugeldamine ja inimkaubandus on kaks erinevat
kuritegu, mis võivad tegelikkuses olla omavahel seotud, võivad projektid
lisaks migrantide smuugeldamisele käsitleda ka inimkaubandust;
*	Tagada, et õigusala töötajad, prokurörid ja kohtunikud on
teadlikud Eurojusti tugivõimalustest ja -vahenditest.

Taotlusvooru maht on 12 mln eurot. Taotletav EL toetus peab olema vähemalt
1 mln eurot.

Toetust antakse 90% ulatuses projekti eelarvest, taotleja omafinantseering
peab olema 10% projekti eelarvest.

Projekt võib kesta maksimaalselt 36 kuud.

Projektil peab olema 2 taotlejat kahest erinevast EL liikmesriigist.

Taotluse esitamise tähtaeg on 4. september 2024 17:00 CET. Taotluste
hindamise tulemused selguvad novembris 2024. Projektileping
allkirjastatakse veebruaris-märtsis 2025. a.

Taotlused tuleb esitada otse Euroopa Komisjonile portaali kaudu
<https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/portal/screen/opp
ortunities/topic-search?tenders=false&callIdentifier=ISF-2024-TF2-AG-PROTE
CT> . Taotlusvooru kohta saab küsimusi esitada aadressil:
[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Täpsemad taotlemistingimused on siin:

https://ec.europa.eu/info/funding-tenders/opportunities/docs/2021-2027/isf
/wp-call/2023-2025/call-fiche_isf-2024-tf2-ag-cop_en.pdf

Palun edastage info ka oma koostööpartneritele, kellele taotlusvoor võiks
huvi pakkuda.

Tervitustega

Ülle Leht

välisvahendite osakonna nõunik
612 5078 | 5377 5975
Siseministeerium
Pikk 61 | 15065 Tallinn